loading...
مجله اینترنتی چارچ | بزرگترین و پربازدیدترین مجله اینترنتی در ایران
وحید فرزین بازدید : 829 دوشنبه 18 فروردین 1393 نظرات (0)

آموزش قنداق قلاب بافي به شكل ستاره

              مجموع :اموزش بافتني

 

 قنداق بچه گانه,آموزش بافت قنداق,قنداق,قنداق قلاب بافي,آموزش قنداق قلاب بافي,بافت قنداق,قنداق بافتني,قنداق ستاره,قنداق به شكل ستاره,بافت قنداق به شكل ستاره,آموزش بافت قنداق نوزاد,قنداق نوزاد قلاب بافي,آموزش قلاب بافي,آموزش بافتني

سایز قلاب :4 میلی متر
ضخامت نخ: متوسط
اندازه کل قنداق: برای نوزاد تازه متولد شده
یک حلقه ی طلایی 5 تایی بزنید . در عکس با رنگ مشکی مشخص شده

قنداق بچه گانه,آموزش بافت قنداق,قنداق,قنداق قلاب بافي,آموزش قنداق قلاب بافي,بافت قنداق,قنداق بافتني,قنداق ستاره,قنداق به شكل ستاره,بافت قنداق به شكل ستاره,آموزش بافت قنداق نوزاد,قنداق نوزاد قلاب بافي,آموزش قلاب بافي,آموزش بافتني

رج اول:  در دانه ی اول : سه زنجیره بزنید (معادل یک پایه بلند و یک زنجیره) و یک پایه بلند بزنید.  در دانه ی دوم  یک پایه بلند یک زنجیره بزنید و یک پایه بلند بزنید. دانه ی سوم و چهارم و پنجم هم به همین صورت  مانند دانه ی دوم ببافید. انتهای رج را با شلال یا بخیه به دانه ی اول متصل کنید در عکس با رنگ قهوه ای مشخص شده
رج دوم: دو زنجیره بزنید. در زنجیره ی رج قبل {یک پایه بلند یک زنجیره و یک پایه بلند } بزنید. در دانه ی بعد یک پایه بلند بزنید.  * در دانه ی بعد یک پایه بلند بزنید. در زنجیره {یک پایه بلند یک زنجیره و یک پایه بلند بزنید. در دانه بعد یک پایه بلند بزنید. *قسمت بین ستاره را تا انتهای رج تکرار کنید انتهای رج را با شلال یا بخیه به دانه ی اول متصل کنید در عکس با رنگ سبز مشخص شده.
رج سوم و رج های بعد هم مانند رج دوم بافته میشود. یعنی روی زنجیره ها {یک پایه بلند یک زنجیره یک پایه بلند} می بافیم. روی بقیه ی دانه ها هر کدام یک پایه بلند میبافیم
این رج ها را انقدر تکرار میکنیم تا قطر 5 ضلعی به حدود 40 سانت برسد. یک 5 ضلعی دیگر هم به همین شکل میبافیم.
هر دو را روی هم قرار میدهیم و هر ضلعی را جدا گانه به صورت گرد میبافیم. یعنی دو پنج ضلعی رو طوری روی هم قرار بدیم که طرف پشت کار به طرف وسط قرار بگیره.حالا میخوایم طوری ببافیم که این دو پنج ضلعی به هم متصل بشه.
از سر یکی از ضلع های  پنج ضلعی شروع میکنیم و یک رج معمولی میبافیم بدون اینکه دانه ای کم یا زیاد کنیم به انتهای این ضلع که رسیدیم ابتدای  ضلع  پنج ضلعی دیگر را که دقیقا روی این این ضلع قرار دارد میبافیم. تا انتهای رج را میبافیم. انتهای کاررا با شلال یا بخیه به ابتدای رج متصل میکنیم. اینطوری ابتدا و انتهای کار به هم متصل میشود.
حالا یک رج دیگر به همین صورت میبافیم. رج بعد 10 دانه که بافتیم دانه یازده و دوازده را باهم میبافیم. یعنی یک دانه کم میکنیم. ده دانه ی دیگر میبافیم و باز کم میکنیم تا انتهای رج.
رج بعد در همه ی دانه ها یک پایه بلند میبافیم
رج بعد هر 9 دانه که بافتیم یکی کم میکنیم
رج بعد در همه ی دانه ها یک پایه بلند میبافیم
رج بعد هر 8 دانه که بافتیم یکی کم میکنیم
به همین روش یعنی یک رج معمولی یک رج نزولی کم میکنیم تا اینکه کور شود.
دو ضلع دیگر را نیز به همین صورت میبافیم.
اما ضلع چهارم و پنجم باید یک طرفش باز باشه برای قسمت سر و دکمه پهلو
برای این کار ضلع پشتی رو که بافتید دیگر ضلع جلویی را نبافید بلکه به تعداد دانه های آن زنجیره بزنید و بعد دوباره انتهای زنجیره را به ابتدای ضلع پشتی متصل کنید تا گرد شود و رج ها ی بعد روی زنجیره ها ببافید. به همان روش بالا.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این سایت ما سعی کرده ایم به روزترین و بهترین آموزش ها را برای شما عزیزان فراهم کنیم.در صورتی که هر یک از آموزش هایی که در سایت قرار داده شده است را دارید و میخواهید در همین سایت قرار گیرد با آی دی تلگرامی @meshkinclub تماس بگیرید و مطالب خود را به این آی دی ارسال کنید تا در سایت قرار گیرد.
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 3439
  • کل نظرات : 599
  • افراد آنلاین : 24
  • تعداد اعضا : 5278
  • آی پی امروز : 421
  • آی پی دیروز : 276
  • بازدید امروز : 1,299
  • باردید دیروز : 847
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,946
  • بازدید ماه : 2,946
  • بازدید سال : 163,312
  • بازدید کلی : 21,544,750