loading...
مجله اینترنتی چارچ | بزرگترین و پربازدیدترین مجله اینترنتی در ایران
وحید فرزین بازدید : 535 یکشنبه 30 فروردین 1394 نظرات (0)

اردبیل منطقه آزاد شد!

              مجموع :اخبار

 اردبیل,استان اردبیل,منطقه آزاد اردبیل,ardebil

آیا اردبیل منطقه آزاد است؟,اخبار منطقه آزاد شدن اردبیل,اردبیل کی منطقه آزاد میشود؟,اردبیل کی منطقه آزاد خواهد شد؟

اواخر هفته گذشته سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل از امضای لایحه تشکیل منطقه آزاد استان توسط رییس جمهور خبر داد.
کمال‌الدین پیرموذن در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه لایحه تشکیل منطقه آزاد در استان اردبیل به امضای رییس جمهور رسیده است عنوان کرد: امیدواریم این لایحه پس از ارسال به مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان محترم مجلس نیز برسد تا زمینه ساز نشاط اجتماعی و توسعه اقتصادی استان فراهم شود.
به گفته نماینده اردبیل و سخنگوی مجمع نمایندگان استان، در صورت تصویب نهایی این لایحه در مجلس، زمینه سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی و ایجاد اشتغال در منطقه فراهم می آید.
به گفته کارشناسان، هدف از ایجاد و توسعه مناطق آزاد تجاری و صنعتی در کشور افزایش صادرات، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، افزایش گردشگران ، ایجاد اشتغال و افزایش درآمدهای عمومی است.
سید محمد رضا داوود زاده کارشناس اقتصادی و مدرس دانشگاه های استان اردبیل در این باره گفت: بررسی گردش مالی و شرایط اقتصادی بخش هایی از کشور که قبلا منطقه آزاد اعلام شده اند نشان می دهد میزان جذب سرمایه گذار و گردشگر ، حجم تجارت و میزان صادرات در این مناطق به شکل قابل توجهی بالاتر از سایر مناطق کشور است.
وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت استراتژیک استان اردبیل به عنوان دروازه تجاری و ارتباطی قفقاز و وجود 380 کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان و استعدادهای خدادادی متنوع در بخش گردشگری، کشاورزی و نیروی انسانی ، استان اردبیل این ظرفیت را دارد که به منطقه آزاد مستقل تجاری و صنعتی تبدیل شود.
برخی از افکارسنجی های انجام شده در استان اردبیل نیز نشان می دهد که اکثر تحصیلکردگان دانشگاهی این استان ایجاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی را اصلی ترین الویت راهبردی برای توسعه استان می دانند.
نتایج پژوهش اخیر پایگاه افکارسنجی سبلانه در استان اردبیل نشان می دهد که حدود 60 درصد از پاسخ دهندگان که از بین افراد با تحصیلات لیسانس و به بالا انتخاب شده بودند، در الویت قرار دادن منطقه آزاد تجاری را برای توسعه این استان موثر دانستند و 40 درصد باقیمانده نیز به ترتیب به در الویت بودن توسعه بخش گردشگری و کشاورزی رای داده اند.
در عین حال روشن است که اجرایی شدن منطقه ویژه تجاری در استان اردبیل ، نقش مستقیمی در رونق صنعت گردشگری استان خواهد داشت.
ارژنگ عزیزی مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری اردبیل با یادآوری قانون معافیت مالیاتی 20 ساله برای دریافت کنندگان مجوز فعالیت اقتصادی در مناطق آزاد گفت: بر اساس قانون تولید کنندگان مستقر در محدوده مناطق آزاد از پرداخت هرگونه حقوق گمرکی برای واردات مواد اولیه ، ماشین آلات و قطعات یدکی معاف اند.
وی آزادی مشارکت سرمایه گذاری خارجی تا سقف 100 درصد و لغو روادید و سهولت در ورود و اقامت خارجیان در به این مناطق را از دیگر مزیت های مناطق آزاد عنوان کرد و افزود: آزادی ورود و خروج اصل سرمایه و سود حاصل از فعالیتهای اقتصادی ، تضمین کامل سرمایه های خارجی و سود حاصل از آنها و مقررات خاص حمایتی جهت اشتغال نیروی انسانی در این مناطق از دیگر مزیت های مناطق آزاد است.
وی امکان استفاده از نیروی انسانی متخصص خارجی در منطقه و ورود بدون گمرک انواع دستگاه ها را زمینه ساز انتقال تکنولوژی و فن آوری به مناطق آزاد و سپس کل کشور دانست و ادامه داد: از نظر قانون ، مناطق آزاد به صورت خودکفا اداره می شوند و مناطق پیشنهادی برای آوردن به داخل محدوده باید قابلیت لازم را برای ایجاد درآمد داشته باشند تا با هزینه کردن این درآمدها بستر لازم برای توسعه منطقه فراهم شود.
در ماههای اخیر مطرح شدن موضوع ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی در استان اردبیل امیدواری های زیادی برای اهالی این استان و به ویژه جوانان پدید آورده است.
مردم استان اردبیل امیدوارند بزودی لایحه تشکیل منطقه آزاد تجاری و صنعتی در مجلس شورای اسلامی تصویب شود تا با همدلی مردم و مسئولان ، شاهد سرعت گرفتن توسعه این استان باشند.


اخبار,اخبار اجتماعی,اخبار اردبیل,خبرهای اردبیل,اخبار امروز اردبیل,منطقه آزاد اردبیل,اردبیل منطقه آزاد است؟,اردبیل منطقه آزاد شد؟,آیا اردبیل منطقه آزاد شد؟

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این سایت ما سعی کرده ایم به روزترین و بهترین آموزش ها را برای شما عزیزان فراهم کنیم.در صورتی که هر یک از آموزش هایی که در سایت قرار داده شده است را دارید و میخواهید در همین سایت قرار گیرد با آی دی تلگرامی @meshkinclub تماس بگیرید و مطالب خود را به این آی دی ارسال کنید تا در سایت قرار گیرد.
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 3439
  • کل نظرات : 599
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 5278
  • آی پی امروز : 61
  • آی پی دیروز : 297
  • بازدید امروز : 496
  • باردید دیروز : 1,565
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 496
  • بازدید ماه : 10,837
  • بازدید سال : 114,149
  • بازدید کلی : 21,495,587