loading...
مجله اینترنتی چارچ | بزرگترین و پربازدیدترین مجله اینترنتی در ایران
وحید فرزین بازدید : 724 پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

روزانه چقدر سلاح سبک در جهان تولید میشود؟

              مجموع :اخبار


 

 سلاح سبک,استفاده از سلاح سبک,تولید سلاح سبک فاجعه بشری است

اخطار سازمان ملل در مورد افزایش تولیداد سلاح,افزایش تولیدادت اسلحه,افزایش تولید سلاح سبک,تولیدات سلاح سبک,میزان تولید روزانه سلاح سبک

 

شورای امنیت در نشستی درباره تولید و سوء استفاده از سلاحهای سبک درجهان اعلام کرد: تولید هشت میلیون سلاح جدید در سال به حدی است که میتوان با آن همه جمعیت کره زمین را دو بار از بین برد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از نیویورک، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل، زید رائد الحسین، کمیسرعالی‌ حقوق بشر این سازمان، رئیس هیئت اتحادیه اروپا در سازمان ملل و نماینده شبکه اقدام عملی‌ غرب آفریقا و نیز نمایندگانی از کشورهای مختلف جهان درباره موضوع این نشست یعنی سلاح‌های سبک سخنرانی کردند.

 


دبیرکل سازمان ملل با گلایه از ضعف مدیریت نگهداری، کنترل، انتقال و منهدم کردن تسلیحات نظامی در بسیاری از کشورها گفت: در دهه گذشته شاهد بیش از دویست و پنجاه درگیری مسلحانه در جهان بوده ایم که نقطه مشترک همه آنها در دسترس بودن سلاح‌های سبک و مهمات آنها است.

بان کی مون با اشاره به اینکه بیش از پنجاه هزار مرد، زن و کودک هر ساله کشته می شوند، گفت: تعداد آوارگان به حدی رسیده که پس از جنگ جهانی‌ دوم بی‌سابقه است.

دبیرکل سازمان ملل متحد معاهده تجارت تسلیحات را در ارتقای سطح امنیت جهانی‌، کاهش تلفات انسانی‌، ترویج همکاری، شفافیت و وظیفه شناسی‌ کشورها تأثیرگذار دانست و گفت: استفاده از تسلیحات نظامی توسط نیرو‌های نظامی کشورها باید مغایر با قرارداد‌ها و قوانین جهانی‌ تلقی شود. وی نظارت بر تجهیزات نظامی را نیز از چالش‌های پیش ‌روی جامعه جهانی‌ خواند و توجه بیشتر به این جنبه از اشاعه سلاح‌های مرگبار را خواستار شد. کمیسیار عالی‌ حقوق بشر نیز در این نشست با اشاره به تبعات چند صد میلیارد دلاری اقتصادی و انسانی‌ خشونت‌های مسلحانه گفت: آسان ترین، قابل حمل ترین، متعارف‌ترین و در دسترس‌ترین آلت قتل، سلاح‌های سبک هستند و تجارت سلاح‌های سبک، تجارتی چندین میلیارد دلاری است.

زید رائد الحسین استفاده از سلاح‌های سبک را نقض حقوق بشر دانست و افزود: کودکان، فقرا و قشرهای ضعیف تر جامعه، بیشترین ضربه را از استفاده چنین سلاح هایی می‌بینند. نماینده چین در سازمان ملل نیز با اشاره به پیچیدگی‌‌های جدید در مبارزه با تجارت غیر قانونی‌ سلاح‌های سبک، تحکیم تلاش‌های بین‌المللی برای مقابله با چنین تجارتی را خواستار شد و گفت: باید از گذشته درس بگیریم و تلاش‌های خود برای صلح بانی‌، جلوگیری از جنگ را چند برابر کنیم.

نماینده روسیه در سازمان ملل نیز با گلایه از نادیده گرفته شدن پیشنهادهای روسیه در متن قطعنامه آتی شورای امنیت که خواهان تشدید کنترل بین‌المللی بر تجارت و انتقال سلاح‌های سبک برای تامین امنیت و ثبات کشورهایی مناطق حساس است، گفت: در صورتی‌ که متن این قطعنامه دیدگاه‌های روسیه را نیز شامل نشود، روسیه قادر به موافقت با این قطعنامه نخواهد بود. عضو نمایندگی روسیه در سازمان ملل افزود: نویسندگان متن این قطعنامه پیشنهادهای روسیه را به طور کلی نادیده گرفته اند.

عضو نمایندگی آمریکا در سازمان ملل نیز در این نشست با اشاره به گستره‌ی تاثیرات سلاح‌های سبک در درگیر‌ها و تبعات آن، اهمیت امنیت در انبار و نگهداری از تسلیحات آتشین و اقدامات لازم برای اختلال در راه‌های تجارت غیر قانونی‌ اسلحه را یادآور شد.

وی با اشاره به اینکه تخمین زده می شود ششصد میلیون سلاح سبک در سطح جهان‌ در گردش است، افزود: ارزش تجارت رسمی‌ جهانی‌ سلاح‌های سبک به صورت تقریب حدود یک میلیارد دلار است و بازار سیاه دویست میلیون دلاری در سال به تجارت غیر رسمی‌ آنها تعلق دارد.

عضو نمایندگی آمریکا در سازمان ملل افزود: قابل حمل و دسترسی‌ بودن این تسلیحات، آنها را به یکی‌ از مرگبار‌ترین آلت‌های قتل در سال اخیر تبدیل کرده و وجود چنین سلاح‌های در سطح جوامع، آتش درگیری را در خاورمیانه و شمال آفریقا برانگیخته است.

نماینده انگلیس در سازمان ملل نیز با اشاره به وارد شدن سالانه هشت میلیون سلاح جدید به بازار گفت: در سال به حدی مهمات و تجهیزات نظامی تولید می شود که می‌توان با آن کل جمعیت کره زمین را دوبار از بین برد.

وی با اشاره به نگرانی کشورش از اوضاع لیبی‌ افزود: تسهیلات نظامی باقی ‌مانده از زمان قذافی، آتش درگیری‌ها در آن منطقه را شعله‌ ور می‌ کند.
اخبار,اخبار سیاسی,اخبار بین الملل,سایت خبر,سایت اخبار,اخبار تسلیحات,تسلیحات نظامی,سلاح های نظامی,سلاح سبک,خرید و فروش سلاح سبک,تجارت سلاح سبک,تولید سلاح سبک,میزان تولید سلاح در جهان,تعداد تولید شده سلاح در جهان,تولیدات اسلحه های سبک,انواع اسلحه های سبک,انواع سلاح های سبک
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این سایت ما سعی کرده ایم به روزترین و بهترین آموزش ها را برای شما عزیزان فراهم کنیم.در صورتی که هر یک از آموزش هایی که در سایت قرار داده شده است را دارید و میخواهید در همین سایت قرار گیرد با آی دی تلگرامی @meshkinclub تماس بگیرید و مطالب خود را به این آی دی ارسال کنید تا در سایت قرار گیرد.
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 3439
  • کل نظرات : 599
  • افراد آنلاین : 18
  • تعداد اعضا : 5278
  • آی پی امروز : 290
  • آی پی دیروز : 276
  • بازدید امروز : 462
  • باردید دیروز : 847
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,109
  • بازدید ماه : 2,109
  • بازدید سال : 162,475
  • بازدید کلی : 21,543,913