loading...
مجله اینترنتی چارچ | بزرگترین و پربازدیدترین مجله اینترنتی در ایران
وحید فرزین بازدید : 522 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)

اموزش بافت بلوز بلند زنانه به شكل كج

              مجموع :اموزش بافتني

 

 
بافت بلوز بلند مدل کج
وسایل مورد نیاز

1- کلاف 100 گرمی 5عدد                     2- قلاب شماره 5/3 پلاستیکی یا تفلون

طریقه بافت جلو :

16 زنجیر بافته دو سر زنجیر را به هم وصل کرده 16 زنجیر دیگر بافته و به اولین دانه خودش با پایه کوتاه  وصل می کنیم 8 زنجیر بافته و در انتهای حلقه اول در وسط با پایه کوتاه وصل می کنیم

کار را برمی گردانیم 10 زنجیر بافته و در اولین حلقه در وسط با پایه کوتاه وصل می کنیم 8 زنجیر بافته و در انتهای حلقه دوم با پایه کوتاه وصل می کنیم

دوباره 16 زنجیر بافته به اولین دانه خودش با پایه کوتاه وصل کرده البته بعد از اینکه کار را برگردانیم.

8 زنجیر در وسط اولین حلقه 8 زنجیر در وسط دومین حلقه کار را برمی گردانیم 10 زنجیر بافته و در وسط اولین حلقه با پایه کوتاه وصل می کنیم 8 زنجیر در وسط حلقه دوم تا آخر.

 نکته :
در رجهای برگشت در یک سرکار ما 16 زنجیر داریم که به اول خودش وصل می شود. و در سردیگر کار ما 10 زنجیر داریم که در وسط اولین حلقه با پایه کوتاه وصل می شود.

یعنی یک سمت کار را به صورت اضافه شدن ادامه پیدا می کند سمت دیگر به صورت صاف بدون هیچ اضافه ای بالا می رود و بافته می شود.

دور شکم را اندازه گرفته تقسیم بر 2 می کنیم فرضاً اگر دور شکم 90 سانتی متر بود بافت را تا زمانی ادامه می دهیم که پهنای بافت ما به 45 سانتی متر برسد.

بعد از آن بدون هیچ اضافه کردنی بافت را ادامه می دهیم یعنی هر دو سر برگشت بافت ما با 10 زنجیر شروع می شود و حلقه های وسط نیز همان 8 زنجیره خواهند بود. بافت را تا اندازه بلندی دلخواه ادامه می دهیم یعنی تا حلقه آستین چون این بافت ما آستین سرخود دارد از هر دو طرف بافت 40 دانه زنجیر اضافه می کنیم .

به این صورت که وقتی می خواهیم رج را به پایان برسانیم کار را برنمی گردانیم بلکه اول 40 زنجیر می بافیم بعد کار را برمی گردانیمو روی تمام 40 زنجیر را مانند بافت اصلی با 8 زنجیر تا آخر ادامه می دهیم دوباره به انتهای بافت که رسیدیم 40 دانه زنجیر بافته و کار را برمی گردانیم و روی تمام 40 زنجیر را مانند سمت راست بافت می بافیم بافت را تا اندازه گشادی آستین ادامه می دهیم.

 نکته :
اگر بخواهیم بافت ما یقه هفت داشته باشد یا یقه قایقی پبه این صورت عمل می کنیم.

برای یقه هفت :
ابتدا تمام حلقه های روی بافت را می شماریم بعد تمام حلقه ها را تقسیم بر 2 می کنیم به وسط بافت که رسیدیم بافت را برمی گردانیم سمت دیگر را نمی بافیم و دوباره تا آخر رج بافت را ادامه می دهیم هربار که به وسط بافت رسیدیم یکی از حلقه ها را نبافته کاررا برمی گردانیم این کاهش و نبافتن حلقه ها باعث می شود که یقه ما به صورت یقه هفت دربیاید و تا گشادی حلقه آستین بافت را ادامه می دهیم.

وقتی یک سمت بافت تمام شد سمت دیگر را نیز به همین صورت ادامه می دهیم.


یقه قایقی :
وقتی به حلقه آستین رسیدیم و 40 دانه زنجیر را از هر دو طرف بافت اضافه کردیم بافت را کامل بدون هیچ کم کردنی تا گشادی حلقه آستین ادامه می دهیم بعد از اتمام بافت آستین ها را از سمت سرشانه به هم دوخته و به اندازه یقه از هر دو طرف جا می گذاریم به همین صورت تکه پشت نیز بافته می شود.

وقتی بافت هر دو تکه به پایان رسید درزهای کناری و سرشانه  را به هم وصل می کنیم و برای پایین لباس و یقه بافت موتیف های گل را شروع می کنیم. برای دور یقه به 10 دانه موتیف گل نیاز داریم برای دور پایین لباس به  دانه 12 موتیف گل نیاز داریم.

بافت موتیف گل را نیز در مجله قبلی آموزش داده شده است لطفاً مراجعه فرمایید.

لباس بسیار شیک و زیبایی متناسب با شب عید امیدواریم که عزیزان ببافند و مورد استفاده قرار دهند.
منبع : artakava.com
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این سایت ما سعی کرده ایم به روزترین و بهترین آموزش ها را برای شما عزیزان فراهم کنیم.در صورتی که هر یک از آموزش هایی که در سایت قرار داده شده است را دارید و میخواهید در همین سایت قرار گیرد با آی دی تلگرامی @meshkinclub تماس بگیرید و مطالب خود را به این آی دی ارسال کنید تا در سایت قرار گیرد.
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 3439
  • کل نظرات : 599
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 5278
  • آی پی امروز : 274
  • آی پی دیروز : 320
  • بازدید امروز : 788
  • باردید دیروز : 1,274
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5,931
  • بازدید ماه : 9,564
  • بازدید سال : 112,876
  • بازدید کلی : 21,494,314