loading...
مجله اینترنتی چارچ | بزرگترین و پربازدیدترین مجله اینترنتی در ایران
وحید فرزین بازدید : 422 سه شنبه 18 فروردین 1394 نظرات (0)

برچيده شدن تحريم ها در گام اول عاقلانه نيست!

              مجموع :اخبار

 

جاش ارنست,اخبار جاش ارنست,سخنگوی کاخ سفید,تحریم ها

اخبار,اخبار تحریم ها,برداشته شدن تحریم ها,برچیده شدن تحریم ها,آخرین اخبار از تحریم ها,برداشته شدن تحریم ها عاقلانه است؟,چرا تحریم ها باید برداشته شود؟,چرا تحریم ها نباید برداشته شود؟

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در ادامه نشست خبری خود گفت :ما به تعامل خود با شمار عمده ای از اعضای کنگره ادامه می دهیم و سناتور کورکر نیز درباره این توافق، اطلاعاتی را از اعضای برجسته کاخ سفید دریافت کرده است و در روزها و ماه های آتی نیز به این رویه ادامه می دهیم رئیس جمهور افزون بر گفتگو با سران چند کشور، با چهار نفر از سران کنگره، برجسته ترین نمایندگان دمکرات و کنگره از سنا و مجلس نمایندگان تماس گرفته است.
وی ادامه داد : همانطور که شما از موضع ایرانی ها به خوبی آگاه هستید، ایرانیان نیز از آنچه که در توافق نهایی روی آن پافشاری می شود درکی کاملا روشن دارند. موضع ما از شروع گفتگوها، بستن راه هایی بودند که ایران میتوانست از آن به سلاح اتمی دست یابد و مذاکرات نیز از همینجا شروع شد. زمانی که ما توانستیم همه این تعهدات را از ایران بگیریم، زمان آن رسید که درباره تعهدات خود صحبت کنیم. مساله اینجاست که نمی توانیم تا زمانی که به توافقی کامل دست یابیم، درباره کاهش تحریم ها صحبت کنیم. منظور این است که یکی باید بعد از دیگری به دست آید.
ارنست گفت : منظور این است که وقتی پای مذاکرات می نشینیم، هرگز محتوای این گفتگوها نمی تواند مساله کاهش تحریم ها باشد زیرا کاهش تحریم ها فقط زمانی ارائه می شود که در ازای آن تعهداتی عمده از سوی ایران درباره محدود کردن برنامه اتمی این کشور داده شود. از این رو، تمرکز مذاکراتی که بیش از یک سال است جریان دارد، روی گام هایی بود که ایران می توانست بردارد و تعهداتی که بدهد که باعث بسته شدن همه راه های منتهی به بمب اتمی شود. ما باید همه اینها را در ابتدا مشخص کنیم و بعد به این مساله برسیم که کدام اقدام با کدام کاهش تحریم همخوانی دارد. این همان بحث توالی زمانی است. دیدگاه ما تغییر نکرده است؛ می بایست تعهداتی خاص و دنبال کردن این تعهدات را از سوی ایرانیان شاهد باشیم تا براساس آن، تحریم ها به صورت مرحله ای تخفیف یابد.
ارنست گفت : برخی از نمایندگان سوال هایی کاملا به جا درباره روند گفتگوها و مسائل مربوط به آن را داشتند ولی برخی از نمایندگان کنگره که می توانم بگویم همه آنها جمهوری خواه هستند، از همان ابتدا در پی ناکام کردن گفتگوها بودند. بهترین نمونه آن را می توان سناتور کاتن دانست که به سران ایران نامه نوشت و خواست که با رئیس جمهور آمریکا مذاکره نکنند. اینها اقداماتی روشن هستند که هدف فقط تضعیف مذاکرات بود. خوشبختانه این اقدامات تا کنون به نتیجه نرسیده است. مساله این است که برخی از اعضای کنگره که علاقه ای به توافق ندارند، می گویند حال کنگره باید فرصت ارزیابی این توافق را داشته باشد. آنان به دنبال اختیاراتی نیستند که قانون اساسی می دهد بلکه فقط هدف آنان از میان بردن توافق است.
وی گفت : البته کسان دیگری نیز هستند که دست کم از دیدگاه خودشان، نگرانی های مشروعی درباره موقعیت قانونی کنگره دارند. ما همین مساله را در خصوص مهاجرت نیز داریم، اینکه کنگره چه اختیاراتی دارد و قوه مجریه چه اختیاراتی؛ اینها مسائلی هستند که عموما باعث اختلاف در واشنگتن می شود و ممکن است باعث از میان رفتن توافقی شوند که ما به دنبالش بودیم. البته با کسانی که فقط به دنبال از میان بردن توافق هستند، گفتگو کردن سخت است ولی چنین چیزی نمی تواند باعث شود ما از انجام وظیفه خود برای تعامل با این افراد شود. در واقع، رئیس جمهور گزارشی از شرایط توافق به سناتور مک کانل که از امضا کنندگان این نامه است، ارائه کرده است.
سخنگوی کاخ سفید گفت : حرفی که ما به این نمایندگان کنگره می زنیم این است که باید به تعهداتی که ما از ایرانیان تا کنون گرفته ایم نگاه کنید. همانطور که مونیز، وزیر انرژی نیز گفت، ما همه راه هایی را که به ساخت بمب اتمی منجر می شود، بسته ایم. البته هنوز جزئیاتی نیز هستند که باید روی آن کار شود. جزئیاتی مربوط به بازرسی ها یا کاهش تحریم ها هستند که باید حل و فصل شود. با این حال، جان مایه گفتگوهای ما در حال حاضر روی اصول این توافق است.
ارنست درباره دیدگاه قاطع کاخ سفید درباره کاهش تحریم ها گفت : از دیدگاه ما، هنوز باید روی جزئیات کار کرد ولی رویکرد مرحله ای، بهترین رویکرد ممکن در این مورد است. کسانی که در این مذاکرات در کنار ما هستند، با دیدگاه ما موافق اند؛ اینکه چیزی که می خواهند کاهش تدریجی تحریم ها هستند و این کاهش مرحله ای، چیزی است که ما روی آن پافشاری می کنیم. البته ایرانیان هنوز با آن موافقت نکرده اند ولی همین، نشان از اجماع جامعه جهانی است. من کسی را نمی شناسم که در کنار ما در مذاکرات باشد و بارو داشته باشد پیشنهاد ایران برای برچیده شدن تحریم ها در روز اول عاقلانه باشد. ما در وضعیتی قرار داریم که به دنبال کاهش مرحله ای تحریم ها خواهیم بود و این چیزی است که اصل مهمی برای ماست.
سخنگوی کاخ سفید گفت : به باور ما رئیس جمهور و کنگره هر کدام باید نقش مناسب خود را بازی کنند. رئیس جمهور کسی است که در صحنه بین المللی، وجهه آمریکا به شمار می آید و سیاست خارجی را پیاده می کند و براساس شرایطی که در توافق موقت به دست آمد، مسیر و قاعده ای بسیار محکم ایجاد کرده ایم. البته قابل درک است که اعضای کنگره علاقمند باشند که بدانند توافق نهایی به چه شکل خواهد بود. برای همین است که ما باور داریم نباید در فاصله زمانی حال حاضر تا ماه ژوئن، روی طرح (کورکر) کار کنند. همچنین دولت نیز متعهد است که وقتی توافق نهایی به دست آمد، جزئیات آن را در اختیار کنگره قرار بدهد. باور ما نیز این است که تا ایران نشان نداده است که در مدت زمان طولانی، پای بند تعهداتش هست، ساختار تحریم ها را برچیند. در توافق موقت، رئیس جمهور از اختیاراتی که به وی داده شده است، برای تخفیف در تحریم ها استفاده کرد.
ارنست ادامه داد باید این اطمینان را داشته باشیم که در طول زمان، ایران به تعهدات خود پای بند است و در ضمن، مشوق و انگیزه ای نیز برای پای بندی به تعهدات خود داشته باشد.


سود برداشته شدن تحریم ها برای ایران,برداشته شدن تحریم ها چه سودی برای ایران دارد؟,سخنگوی کاخ سفید,جاش ارنست,آخرین گفتگوی جاش ارنست,اخبار جاش ارنست,آخرین اخبار جاش ارنست

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این سایت ما سعی کرده ایم به روزترین و بهترین آموزش ها را برای شما عزیزان فراهم کنیم.در صورتی که هر یک از آموزش هایی که در سایت قرار داده شده است را دارید و میخواهید در همین سایت قرار گیرد با آی دی تلگرامی @meshkinclub تماس بگیرید و مطالب خود را به این آی دی ارسال کنید تا در سایت قرار گیرد.
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 3439
  • کل نظرات : 599
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 5278
  • آی پی امروز : 106
  • آی پی دیروز : 297
  • بازدید امروز : 1,182
  • باردید دیروز : 1,565
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,182
  • بازدید ماه : 11,523
  • بازدید سال : 114,835
  • بازدید کلی : 21,496,273